Ξεκινώντας από τον Ιούνιο του 2017 ο γνωστός γαλλικός οίκος ειδών πολυτελείας LVMH Louis Vuitton Moet Hennessy με το νέο multi- brand site του, επιχειρεί να εισέλθει στον ταχύτατα αναπτυσσόμενο αλλά ιδιαίτερα ανταγωνιστικό χώρο ηλεκτρονικού εμπορίου με είδη μόδας, καλλυντικά και αποσκευές πολυτελείας από το χαρτοφυλάκιο του ομίλου καθώς και από άλλα κορυφαία fashion brands.
Η LVMH ανακοίνωσε πρόσφατα πως εγκαινιάζει ένα νέο site ηλεκτρονικού εμπορίου, με τίτλο 24 Sevres, το οποίο θα φιλοξενεί προϊόντα από πολλά διάσημα fashion brands που ανήκουν στον όμιλο της κι όχι μόνο. Εμπνευσμένο από το αποκλειστικό παριζιάνικο πολυκατάστημα της εταιρείας, το Le Bon Marche, ο μεγαλύτερος όμιλος ειδών πολυτελείας στον κόσμο, επιχειρεί να ενισχύσει την ψηφιακή πλευρά της επιχείρησης. Έχοντας να ανταγωνιστεί καθιερωμένους παίχτες όπως τα Yoox Net-a-Porter, MyTheresa, Matchesfashion.com ή LuisaViaRoma, η κίνηση αυτή ουσιαστικά αντανακλά την κορυφαία απήχηση του καταστήματος Le Bon Marche.
Αξίζει να σημειωθεί πως συνολικά στο 24 Serves θα παρουσιαστούν πάνω από 150 high end fashion brands, συμπεριλαμβανομένων 20 του ομίλου LVMH, όπως Louis Vuitton, Dior και Fendi, παράλληλα με προϊόντα οίκων όπως Prada, Gucci , Valentino και Maison Margiela. O Bernard Arnault, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της LVMH δήλωσε ότι το νέο site θα ξεκινήσει να βρίσκεται online στις 6 Ιουνίου σε περισσότερες από 70 χώρες.
Το μέγεθος της εν λόγω επένδυσης, σύμφωνα με σχετικά δημοσιεύματα ανήλθε σε αρκετά εκατομμύρια ευρώ και σηματοδοτεί τη μεγαλύτερη ψηφιακή πρωτοβουλία που ανέλαβε η LVMH από τότε που προσέλαβε τον Ian Rogers το 2015 για να σχεδιάσει την ψηφιακή στρατηγική της και να επωφεληθεί από την επέκταση των online πωλήσεων του brand. Ο ίδιος σε δηλώσεις του υποστηρίζει πως το νέο αυτό site “θα δώσει στους διεθνείς πελάτες πολύ παριζιάνικες επιλογές στην επιλογή αποκλειστικών προϊόντων” ενώ επισημαίνει πως “η βασική ιδέα είναι το site να είναι ελκυστικό με μοναδικά προϊόντα, όχι απαραίτητα να έχει τεράστια προσφορά”.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο εξακολουθεί να είναι ένα σχετικά μικρό τμήμα της παγκόσμιας αγοράς ειδών πολυτελείας, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 7% των πωλήσεων της βιομηχανίας, ποσοστό που αναμένεται να αυξηθεί στο 12% των μέχρι το 2020. Οι εταιρείες πολυτελών προϊόντων φαίνεται πως αντιμετωπίζουν ένα δίλημμα για να προσπαθήσουν να προσεγγίσουν νέους αγοραστές του Διαδικτύου, διατηρώντας ταυτόχρονα την αίσθηση της αποκλειστικότητας που οδηγεί στην αξία των προϊόντων τους.
Η LVMH έχει ήδη αξιοποιήσει την αυξανόμενη σημασία του Διαδικτύου όμως μέχρι στιγμής, κάθε brand της LVMH είχε τη δική της ξεχωριστή ψηφιακή στρατηγική, με ορισμένους οίκους όπως Fendi και Kenzo να διαθέτουν σημαντικούς πόρους σε αυτόν τον τομέα, ενώ άλλες μάρκες, όπως η Celine, δεν είχαν καν δικό τους δικτυακό τόπο ηλεκτρονικών πωλήσεων.
Σημειώνεται τέλος πως οι περσινές online πωλήσεις της LVMH έφτασαν τα 2 δισ. ευρώ, αντιστοιχώντας στο 5,3% των συνολικών εσόδων του ομίλου.
by Πηνελόπη Μποσταντζόγλου