Μόνον επτά σχεδιαστές διαδέχθηκαν τον Christian Dior ως διευθυντές δημιουργικού από την ίδρυση του παρισινού οίκου μόδας το 1946, με τους περισσότερους να βρίσκονται στο τιμόνι του οίκου για μερικά μόλις χρόνια. Αλλά ο τρίτος διευθυντής δημιουργικού, Marc Bohan, παρέμεινε στον Dior από το 1961 έως το 1989.

Επί σχεδόν τρεις δεκαετίες, ο Bohan δημιούργησε μερικές από τις πιο γνωστές συλλογές του Dior. Πέρασε την καριέρα του επαναπροσδιορίζοντας τις παραδοσιακές γυναικείες σιλουέτες με την καθιέρωση της φούστας bias-cut και τα φορέματα drop-waist.

Ένα νέο βιβλίο που κυκλοφορεί από τον εκδοτικό οίκο Assouline σκιαγραφεί τη λαμπρή καριέρα του Marc Bohan, του μακροβιότερου διευθυντή δημιουργικού του οίκου Christian Dior. Το 496 σελίδων βιβλίο, με τίτλο «Dior by Marc Bohan», έγραψε ο Jerome Hanover, συντάκτης μόδας και συγγραφέας των βιβλίων, «Stars in Dior» και «Dior». Οι φωτογραφίες που συνοδεύουν τα κείμενα είναι του Laziz Hamani.

Το νέο βιβλίο είναι ο τρίτος τόμος της σειράς επτά φωτογραφικών βιβλίων αφιερωμένων σε κάθε έναν από τους διευθυντές δημιουργικού του Dior. Στις σελίδες του βιβλίου «Dior by March Bohan» φιλοξενείται συνέντευξη με τον 91χρονο σχεδιαστή μόδας και στιγμιότυπα από την παρουσίαση των παιχνιδιάρικων συλλογών του, όπως της σειράς «Miss Dior» του 1967.

Το βιβλίο παρουσιάζει ακόμη τα εμπνευσμένα από τον ζωγράφο Τζάκσον Πόλοκ φορέματά του, που δημιουργήθηκαν το 1984 ως φόρος τιμής στον ενθουσιασμό του Christian Dior για την αφηρημένη εξπρεσιονιστική τέχνη. Ο Marc Bohan ήταν η δημιουργική δύναμη πίσω από τις πιο εικονικές συλλογές του Christian Dior για τρεις δεκαετίες. Διαδέχθηκε τον Yves Saint Laurent, όταν εκείνος αποχώρησε από τον γαλλικό οίκο υψηλής ραπτικής για να υπηρετήσει τη στρατιωτική θητεία του και στη συνέχεια ίδρυσε τη δική του ετικέτα.

«Δεν θα έλεγα ότι είναι ντροπαλός, αλλά διακριτικός» ανέφερε ο συγγραφέας του βιβλίου για τον Bohan στο WWD. Λόγω της έλλειψης βιβλιογραφίας για τον σχεδιαστή, ο Γάλλος δημοσιογράφος συγκέντρωσε τις πληροφορίες του από τρεις μακροσκελείς συνεντεύξεις με τον ίδιο τον δημιουργό, ο οποίος κατά τη διάρκεια της καριέρας του συναναστρεφόταν επίσης με τις Σοφία Λόρεν και Γκρέις Κέλι, τακτικές πελάτισσές του.

Το ταλέντο του δεν ήταν μόνο στο σχεδιασμό, αλλά και στην κατανόηση της προσωπικότητας κάθε πελάτισσας.
«Στα γαλλικά λέμε l’intelligence de l’autre – η νοημοσύνη του άλλου» υπογράμμισε ο Jerome Hanover. «Ήξερε πώς να δίνει ό,τι οι άνθρωποι περίμεναν. Ήταν πολύ φιλικός με τις ηθοποιούς, επειδή ήταν μια πιο φυσική σχέση και όχι ευκαιρία για δημοσιότητα».

ff

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close