Και ενώ σε κάθε σεζόν του Game of Thrones αγωνιείς μήπως ο George R.R. Martin σου σκοτώσει τον αγαπημένο χαρακτήρα –όχι την Daenerys, σε παρακαλώ– δεν είναι αυτός ο μόνος λόγος για να δει κάποιος τη σειρά. Είναι φυσικά η δράση, η έκπληξη, τα σκηνικά, η ειρωνεία του Tyrion αλλά και το στυλ.

Πολλοί ίσως να μην το έχουν παρατηρήσει καν, αλλά τα κοστούμια στο Game of Thrones χαίρουν εξαιρετικής σημασίας προκειμένου να βοηθήσουν τους πρωταγωνιστές να ενσαρκώσουν τέλεια τον ρόλο τους. Έτσι λοιπόν, και ο ρόλος της Michele Clapton, της σχεδιάστριας των κοστουμιών για τις πέντε πρώτες σεζόν, ήταν τεράστιος. Ολόκληρη η ομάδα της αποτελείται από 100 άτομα, που όχι μόνο σχεδιάζουν, πατρονάρουν, ράβουν τα κοστούμια αλλά πολλές φορές τα φοράνε ώστε να φαίνονται παλιά ή κουρελιασμένα –όπως στην περίπτωση της Arya που ταξίδευε στο Riverlands.

“Κάθε ένα επεισόδιο της σειράς χρειάζεται περίπου 700 κοστούμια”

Φυσικά η δουλειά τους δεν έχει περάσει απαρατήρητη. Η Clapton έχει προταθεί για Emmy Βραβείο Καλύτερων Κοστουμιών Σε Ταινία και για τις πέντε σεζόν, ενώ κέρδισε δύο φορές, για την δεύτερη και τέταρτη σεζόν.

GoT_12

Κάθε ένα επεισόδιο της σειράς χρειάζεται περίπου 700 κοστούμια, εκ των οποίων βέβαια η πλειονότητα προορίζεται για πλήθη, κομπάρσους, πολεμιστές, άτομα δηλαδή που το κοινό είναι δύσκολο να παρατηρήσει ξεχωριστά. Παράλληλα, θα χρειαστούν 20-30 περούκες για τους κεντρικούς χαρακτήρες, όπου η κάθε μία κοστίζει πάνω από 7.000 δολάρια. O hair designer, Kevin Alexander, είναι το άτομο που ευθύνεται για όλα τα χαρακτηριστικά χτενίσματα που έχουμε δει, όπως οι πλεξούδες της Daenerys και τα μακριά κυματιστά μαλλιά της Cersei.

Τα κοστούμια στο Game of Thrones λειτουργούν αφηγηματικά, με την έννοια ότι δημιουργούν ένα συγκεκριμένο στυλ για το κάθε ένα από τα Επτά Βασίλεια, κάνοντας πιο εύκολο στους θεατές να αναγνωρίζουν από ποιο βασίλειο προέρχεται ο κάθε ηθοποιός, μέσω οπτικών χαρακτηριστικών. Για παράδειγμα, ο Βορράς (North) έχει πολύ κρύο αλλά όχι ιδιαίτερο πλούτο, έτσι τα κοστούμια των Stark αποτελούνται από βαριά παλτό και ελάχιστα κοσμήματα. Ωστόσο, τα Westerlands είναι πλούσια σε πολύτιμα μέταλλα, έτσι τα ρούχα των Lannister διακρίνονται από μεταλλικές λεπτομέρειες και μεγαλοπρεπή κοσμήματα.

Από την άλλη πλευρά, ο αφηγηματικός ρόλος των κοστουμιών ενέχει και μια πολιτική διάσταση. Η βασιλική αυλή παρατηρεί κανείς ότι ενσωματώνει το ντύσιμό της στο στυλ του ατόμου που έχει την περισσότερη δύναμη. Έτσι λοιπόν, στις δύο πρώτες σεζόν, όλες οι γυναίκες της βασιλικής αυλής στο King’s Landing, μιμούνται το ντύσιμο της Cersei Lannister. Στην τρίτη σεζόν όμως, οι αυλικοί σταδιακά αρχίζουν να αφομοιώνουν το νεανικό στυλ της Margaery Tyrell, αντανακλώντας την κοινωνική και πολιτική της ανάδειξη σε βάρος της Cersei.

Ακόμη και τα σκηνικά παίζουν ρόλο στην ανάδειξη των κοστουμιών. Δύσκολα παρατηρεί κανείς τα ρούχα των Stark, διότι ο φωτισμός πάντα είναι υπερβολικά χαμηλός, το φόντο είναι γκρι, και έτσι το μάτι εστιάζει περισσότερο στους ηθοποιούς –προκειμένου να καταφέρει να τους αναγνωρίσει- παρά στα κοστούμια. Από την άλλη, στις σκηνές της Daenerys ή της Ellaria, που βρίσκονται υπό τον χρωματισμό πορφυρών και κίτρινων αποχρώσεων και συνήθως κάτω από φυσικό φως, είναι εύλογο ότι θα δώσουμε περισσότερη έμφαση στα κοστούμια τους, διότι πολύ απλά, μπορούμε να τα δούμε λεπτομερώς.

GoT_13Η Michele Carraghen είναι υπεύθυνη για τα κεντήματα των κοστουμιών, τα οποία δεν γίνονται τυχαία αλλά υποκρύπτουν μια ολόκληρη ιστορία ή κάποιο νόημα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το νυφικό της Sansa στον γάμο της με τον Joffrey. Η Clapton ζήτησε από την Carraghen να φτιάξει στο νυφικό μία κεντημένη ζώνη που θα δένει στη μέση της, και θα απεικονίζει τη ζωή της Sansa από τις απαρχές των Tully και Stark μέχρι την εμπλοκή της με τους Lannisters.

Η ιστορία ξεκινάει από το κάτω μέρος, όπου το ψάρι των Tully και ο Λύκος των Stark περιτυλίσσονται. Καθώς κινούμαστε προς τα πάνω, το λιοντάρι των Lannister δείχνει την κυριαρχία του επί του Λύκου, και η ιστορία τελειώνει στο πίσω μέρος του λαιμού όπου είναι κεντημένο το λιοντάρι. Οι χρυσοί τόνοι του φορέματος θυμίζουν πολύ το στυλ της Sansa, ωστόσο οι κόκκινες λεπτομέρειες υποδεικνύουν την αυξανόμενη επιρροή των Lannister, και κυρίως του Joffrey, πάνω της.

GoT_11

Όπως γίνεται κατανοητό, πρόκειται για μια σειρά, της οποίας οι συντελεστές δίνουν τεράστια σημασία σε λεπτομέρειες που είναι δύσκολο να γίνουν αντιληπτές από το κοινό. Πλέον, σχεδιάστρια του Game of Thrones είναι η April Ferry, όπου ανέλαβε αυτόν τον ρόλο σε μια σεζόν με πολλές πολιτικές αλλαγές για τους χαρακτήρες, όπως η φυλάκιση της Margeary και η αιχμαλωσία της Daenerys, η αυξανόμενη ισχύ της Ellaria και η μείωση της δύναμης της Cersei, που θα οδηγήσουν φυσικά και σε σημαντικές αλλαγές στα κοστούμια τους.

 GoT_2

GoT_3

GoT_4

GoT_5

GoT_7

GoT_8

GoT_6

GoT_9

GoT_10

ff

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close