H Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, εγκαινίασε στις 9 Μαρτίου 2017 μια ατομική έκθεση της εικαστικού Νέλλας Γκόλαντα με τίτλο: Η εμπλοκή του χώρου: Από τα Χαρακτικά στα Κατοικημένα Γλυπτά Τοπία. Πρόκειται για τα ιστορικά έργα που εκθέτει αυτήν την περίοδο στη Δεξαμενή, μια από τις πλέον ιδιαίτερες περιπτώσεις Ελλήνων καλλιτεχνών, όχι μόνο για την προσωπική της κοσμοθεωρία αλλά και για τη σφραγίδα που άφησε στον αστικό μας χώρο.

 

Η Νέλλα Γκόλαντα, σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών, χαρακτική και την τέχνη του ψηφιδωτού. Αποτελεί το πρώτο επίτιμο μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Αρχιτεκτόνων Τοπίου, ενώ από το 1972 τα έργα της στο δημόσιο χώρο έτυχαν από πολύ νωρίς, θερμής υποδοχής, τόσο στην Ευρώπη (Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Ισπανία) όσο και αλλού (Ιαπωνία, Βραζιλία κ.α.). Η ίδια έχει λάβει μέρος σε πολλές εκθέσεις διεθνώς και ιδιαιτέρως σε γνωστές Biennale έχοντας μάλιστα λάβει και σημαντικά βραβεία.

 

 

Μέχρι την 1 Απριλίου, φιλοξενούνται στο Κολωνάκι, έγχρωμες ξυλογραφίες μεγάλου μεγέθους της πρώτης ατομικής έκθεσης στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών το 1970, μαζί με μαυρόασπρα χαρακτικά μεγάλων διαστάσεων της εποχής της κατασκευής του γλυπτού θεάτρου Αιξωνής. Στην έκθεση υπάρχει επίσης, το βίντεο από την κατασκευή του θεάτρου Αιξωνής και αναλυτικό χρονολόγιο.

Το σύγχρονο γλυπτό θέατρο της Αιξωνής «αντικατέστησε» το αρχαίο θέατρο της Αιξωνής, το οποίο ουδέποτε βρέθηκε σε ανασκαφές και αποτελεί μυστήριο η εξαφάνισή του. Βρίσκεται σε χαμηλό σημείο του Υμηττού και η ανάπλασή του έγινε στα μέσα της δεκαετίας του ’80, με υπεύθυνη έργου την Νέλλα Γκόλαντα. Στο αρχαίο θέατρο, έχουν διδαχθεί οι πρώτες παραστάσεις έργων του Σοφοκλή, ενώ στις αρχές του περασμένου αιώνα ο αρχιτέκτονας Δημήτρης Πικιώνης, σχεδίασε έναν ολόκληρο οικισμό, που όμως ποτέ δεν κατάφερε να γίνει πραγματικό έργο. Πραγματικό αξιοθέατο των νοτίων προαστίων, το οποίο λίγοι γνωρίζουν και έχουν επισκεφθεί.

 

 

Άλλα σημαντικά έργα της γλύπτριας Γκόλαντα, με σύνθημα της «ο εξανθρωπισμός του δημοσίου χώρου» , ο Βοτανικός κήπος στο Άλσος Βεϊκου, τα ανενεργά Λατομεία μαρμάρου στο Διόνυσο, ο παραλιακός ποδηλατόδρομος στη Ραφήνα, αλλά και η γλυπτή προκυμαία Φλοίσβου στο Φάληρο.

Αξίζει να επισκεφθεί κανείς την έκθεση και να δει την πόλη διαφορετικά μέσα από τα μάτια της καλλιτέχνιδας που την ενδιαφέρει κυρίως η ποιοτική καθημερινότητα των απλών ανθρώπων.

 

 

 

By Errika V. 

ff

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close