Μετά την παρουσίαση της πρώτης της συλλογής, στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι τον περασμένο Σεπτέμβριο, εκεί όπου είδαμε στην πασαρέλα μοντέλα να φοράνε t-shirts με μηνύματα όπως «πρέπει να είμαστε όλες φεμινίστριες», δεν αποτελεί έκπληξη ότι η Maria Grazia Chiuri, η πρώτη γυναίκα καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Dior, παρουσιάζει την πρώτη της διαφημιστική καμπάνια, στέλνοντας ένα εξίσου ηχηρό φεμινιστικό μήνυμα στο χώρο της μόδας.
Στην νέα καμπάνια του οίκου Dior, πρωταγωνιστούν, τα δίδυμα μοντέλα Ruth και May Bell, ενώ η φωτογράφηση πραγματοποιήθηκε από την Γαλλίδα φωτογράφο Brigitte Lacombe. Η επιλογή της Lacombe, μιας γυναίκας που επιλέχθηκε μέσα από τον ανδροκρατούμενο κλάδο της φωτογραφίας μόδας, δίνει μια πρώτη γεύση από το project της Chiuri με τίτλο “The Women Behind the Lens”, μέσα από το οποίο διάφορες γυναίκες φωτογράφοι μόδας, πρόκειται να δώσουν τη δική τους ματιά κι άποψη, πάνω στη νέα ready to wear συλλογή Dior, με την υπογραφή της Maria Grazia Chiuri.
Το κεντρικό μήνυμα του project, ωστόσο αντικατροπτρίζεται, όχι μόνο πίσω από τον φωτογραφικό φακό, αλλά και μπροστά από αυτόν, αφού η επιλογή των μοντέλων Ruth και May Bell, κάθε άλλο από τυχαία ήταν, αφού σχεδιάστηκε ως ένα σχόλιο σχετικά με την εξέλιξη της θηλυκότητας και την εξατομικευμένη ερμηνεία των γυναικών απέναντι στη συλλογή.
“Η Maria Grazia Chiuri είναι ισχυρή και άμεση, ανοιχτή και γενναιόδωρη. Έχει μια πολύ σαφή ιδέα για το πώς οι γυναίκες θα πρέπει να απεικονίζονται και να δείχνουν στις φωτογραφίες, μια άποψη που συμμερίζομαι και κατανοώ απόλυτα,” δηλώνει χαρακτηριστικά η φωτογράφος της καμπάνιας Brigitte Lacombe και συμπληρώνει: “Για την καμπάνια η Maria Grazia είχε αποφασίσει σχετικά με την επιλογή των μοντέλων Ruth και May Bell, τις δίδυμες αδελφές, με μια ιδιαίτερη θηλυκή ποιότητα και φυσικά με έναν ισχυρό γυναικείο δεσμό αίματος. Ήταν πολύ εύκολο για μένα να συλλάβω το concept και να το απεικονίσω τελικά”.
Το φεμινιστικό σχόλιο της νέας καλλιτεχνικής διευθύντριας του οίκου Dior, Maria Grazia Chiuri στην πρώτη της διαφημιστική καμπάνια δεν έρχεται ως έκπληξη, αφού η σχεδιάστρια μιλώντας για το όραμά της στο κλείσιμο του ντεμπούτου της το Σεπτέμβριο στο Παρίσι δήλωσε: “Προσπαθώ να είμαι προσεκτική και ανοικτή στον κόσμο και να δημιουργώ μόδα που ταιριάζει στις γυναίκες του σήμερα. Μια μόδα που αντικατροπτρίζει τις μεταβαλλόμενες ανάγκες τους, απελευθερωμένη από τις στερεοτυπικές κατηγορίες αρσενικού / θηλυκού, νέοι / όχι τόσο νέοι , λογική / συναίσθημα, που παρ ‘όλα αυτά αποτελούν συμπληρωματικές πτυχές της”.