Με δημιουργικότητα, έντονα μαξιμαλιστικές συλλογές με μια δόση ιταλικής φινέτσας και σχεδιαστές που εξυψώνουν το γυναικείο φύλο και την ομορφιά, πραγματοποιήθηκε η φετινή Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου για τη σεζόν Fall/Winter 2017. Η έννοια της διαφορετικότητας είναι αποδεκτή από τους σχεδιαστές και αυτό φαίνεται μέσα από τις συλλογές τους καθώς συνδυάζουν διαφορετικές κουλτούρες μαζί και μοντέλα, όπως η μουσουλμάνα Halima Aden, η οποία εμφανίστηκε στο show των Alberta Ferretti και Max Mara φορώντας hijab. Ας δούμε όμως αναλυτικά τις καλύτερες στιγμές από το Milan Fashion Week F/W 2017:
Gucci
Alberta Ferretti
Νο.21
Για τη νέα του συλλογή ο Alessandro Dell’Aqua άντλησε έμπνευση από την Ιταλίδα μούσα του και ηθοποιό Anna Magnani. Η συλλογή φαίνεται να έχει αρκετά στοιχεία μαζί και αυτό οφείλετε στο ότι η ηθοποιός το 1955 είχε μεταφερθεί στη Φλόριντα για να πρωταγωνιστήσει στα γυρίσματα της ταινίας “The Rose Tattoo” για την οποία απέσπασε και το Oscar καλύτερου γυναικείου ρόλου. Ο σχεδιαστής ανέμειξε την ιταλική φινέτσα με την αμερικανική κουλτούρα της εποχής μέσα από πολύχρωμα μοτίβα που απεικόνιζαν παραλίες και αυτοκίνητα πάνω σε πουλόβερ και φούστες, bomber jackets και αέρινα φορέματα διακοσμημένα με Swarovski. Προσπαθώντας να φέρει τη συλλογή στα δεδομένα του σήμερα, προσέθεσε αρκετά sporty στοιχεία τα οποία δεν απογοήτευσαν το φανατικό του κοινό.
Max Mara
Η μόδα είναι ένα μέσο έκφρασης, κανείς δε μπορεί να το αμφισβητήσει αυτό, πολλές φορές οι σχεδιαστές μιλούν μέσα από τις συλλογές τους για πολιτικά και κοινωνικά θέματα. Μια τέτοια συλλογή ήταν και αυτή του οίκου Max Mara με τη 19χρονη Αμερικανίδα με καταγωγή από τη Σομαλία, Halima Aden, να περπατά στην πασαρέλα φορώντας hijab και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης να παραληρούν. Έπειτα από πολλές δεκαετίες παρατηρούμε ότι η βιομηχανία της μόδας ανοίγει τους ορίζοντες της και εντάσσει μέσα της διαφορετικές κουλτούρες και ανθρώπους δίνοντας δύναμη στις γυναίκες μέσα από την ομορφιά και τις ευκαιρίες για καριέρα. Η Max Mara θέλοντας να δείξει ότι τα ρούχα της απευθύνονται σε όλες τις γυναίκες, έβαλε το μοντέλο να φορέσει ένα signature καμηλό παλτό με μια μαντήλα. Η συλλογή αναδείκνυε τη γυναικεία θηλυκότητα και το δυναμισμό μέσα από τα κοστούμια τις pencil φούστες και τα βελούδινα υφάσματα που κινήθηκαν στα χρώματα του κόκκινου, καφέ, γκρι και μαύρου.
Fendi
Οι σημειώσεις του οίκου Fendi είχαν τίτλο “The morning after the night before” και εξυμνούσαν την ιταλική φινέτσα των γυναικών. Παρόλο που ο Karl Lagerfeld δήλωσε ότι δεν υπάρχει κάποια ιστορία για τη συγκεκριμένη συλλογή, η Sivia Venturini Fendi επικεντρώνετε στη Ρώμη και στη γοητεία των γυναικών αναβιώνοντας το λογότυπο του οίκου που έκανε το ντεμπούτο του στα 70s, καθώς το προσθέτει στα αξεσουάρ στις προσκλήσεις ακόμη και στην πασαρέλα. Οι κόκκινες μπότες με μήκος πάνω από το γόνατο ήταν ο πρωταγωνιστής της συλλογής καθώς συνδυάζονταν με όλα τα ρούχα αποδίδοντας ένα δυνατό styling trick. Καθημερινά ρούχα με ένα ιδιαίτερο polished look, που μπορούν να φορεθούν και βράδυ συνδυάζονται με πολυτελείς γούνες και ιδιαίτερες τσάντες, εξιστορώντας την ιστορία μιας σαγηνευτικής Ιταλίδας τη δεκαετία του 1970.
Emilio Pucci
Ο σχετικά νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου, Massimo Giorgetti, από την πρώτη στιγμή ήθελε να εκμοντερνίσει το γνωστό ιταλικό brand. Στην αρχή μέσα από τις συλλογές του φάνηκε μπερδεμένος, αλλά πλέον το τοπίο έχει ξεκαθαρίσει για τον ίδιο. Ο σχεδιαστής έδωσε βαρύτητα στα χρώματα δημιουργώντας head-to-toe πολύχρωμα ή μονόχρωμα look σύμφωνα με τα αρχεία του Emilio Pucci, κάτι που ο ιδρυτής του δε το έχει κάνει ποτέ. Sporty αναφορές και ρευστές συλλογές και συγκεχυμένα μοτίβα θύμιζαν κάτι από τους οίκους Vetements και Balenciaga. Η συλλογή δεν έμοιαζε τόσο sexy μέσα από τα υπερμεγέθη καπέλα με τα κρόσσια και τα παρωχημένα φορέματα…
Prada
Η Miuccia Prada είναι μια γυναίκα με ιδιαίτερη προσωπικότητα. Το παρελθόν της την χαρακτηρίζει ως φανατική φεμινίστρια, με κομμουνιστικές πολιτικές πεποιθήσεις, η οποία συμμετείχε στην οικογενειακή επιχείρηση επειδή ένιωθε υποχρέωση, με αποτέλεσμα να γίνει μια σύγχρονη καλλιτέχνιδα. Παρόλο που φέτος πολλοί σχεδιαστές δημιουργούν συλλογές με πολιτικά μηνύματα η ίδια στη δουλειά της δε θέλει να έχει τέτοιες αναφορές και θέτει ως απώτερο στόχο της την πραγματική μόδα. Ως συνέχεια της αντρικής συλλογής της, η γυναικεία χρονολογείται κάπου ανάμεσα στα τέλη του 1960 και στις αρχές του 1970 με μάλλινα κασκόλ, αντρικά κοπέλα patchwork και snakeskin παλτό να κλέβουν την παράσταση. Έχοντας αναφορές από τα ’50s μέσα από τα ανγκορά πουλόβερ, τις λεπτομέρειες από φτερά στρουθοκαμήλου και γούνα, η Prada έχοντας ως πηγή έμπνευσης τον τίτλο της ταινίας “City of Women” του Federico Fellini, δημιουργεί για τη famme fatale δίνοντας της μια διαφορετική άποψη αισθησιασμού, που ξεπερνά τα τετριμμένα και την καθιστά μοναδική. Ως κομμάτι του show της για το Χειμώνα του 2017, η σχεδιάστρια χρησιμοποιεί αφίσες glamorous γυναικών που έμειναν στην μνήμη του κοινού για τον αισθησιασμό και τον δυναμισμό τους. Δεν μπορούμε να πούμε κάτι άλλο γι αυτή τη συλλογή, μόνο το ότι είναι πραγματικά εκπληκτική!
Moschino
Ο Jeremy Scott μας δείχνει την ανάγκη του για πραγματική ανακύκλωση στην τελευταία του συλλογή για τον οίκο Moschino. Σε μια πασαρέλα γεμάτη χαρτόκουτα τα μοντέλα παρελαύνουν με δημιουργίες από δέρμα κ υφάσματα που παραπέμπουν σε υλικό από κούτες με prints που αναφέρουν το όνομα του brand αλλά και φράσεις όπως “do not crush” και “Fragile”. Φορέματα που απεικόνιζαν σκισμένα editorial με ρούχα Moschino διεθνών περιοδικών και φορέματα κατασκευασμένα με σκουπίδια ολοκλήρωσαν το όραμα του σχεδιαστή, με ένα προβοκατόρικο trashy τρόπο…
by Σωτήρης Καμπέρης