Μέσα σε μόλις λίγες σεζόν, ο γαλλικός οίκος Vetements, έχει καταφέρει να γίνει κεντρικό θέμα συζήτησης στο χώρο της μόδας με ιδρυτή και νυν καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου Balenciaga, Demna Gvasalia, απόφοιτο του Royal Academy of Fine Arts του Βελγίου.

Πρόκειται για το νέο “it brand” που έχει ξετρελάνει διάσημες προσωπικότητες και τα it-girls. Στο πλευρό του Demna Gvasalia είναι ο μικρότερος αδελφός του Guram Gvasalia. Ο Guram είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος του οίκου Vetements, ενώ ο Demna ασχολείται με τη δημιουργική πλευρά του brand.

vetements (6)

Μέσα από τη συνέντευξη του για το 1Granary απαντάει στο κρίσιμο ερώτημα: Τι είναι αυτό που έκανε τα Vetements τόσο δημοφιλή μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα; Σύμφωνα με τον Guram, όλα είναι θέμα στρατηγικής. Για παράδειγμα από τη στιγμή που θα βρεις κάποιο κομμάτι στο showroom τους είναι η μοναδική σου ευκαιρία να το αποκτήσεις. Όπως δηλώνει ο ίδιος:

“Ο τρόπος για να κάνεις τους ανθρώπους να θελήσουν κάτι είναι να δημιουργήσεις έλλειψη. Η πραγματική έννοια του luxury είναι κάτι το οποίο είναι σπάνιο. Κάθε κομμάτι της collection μας είναι limited. Δεν θα κάνουμε restock και δεν θα το ξαναφτιάξουμε. Αν γίνει sold out, έγινε sold out”.

 Ο τρόπος που λειτουργεί ο οίκος, είναι ιδιαίτερα προσεκτικός και λειτουργικός. Φροντίζουν ώστε ο αριθμός των κομματιών, που παράγονται να είναι πάντοτε λιγότερος από τον αριθμό ζήτησης, για να βεβαιωθούν ότι θα πουληθούν όλα. Είναι προτιμότερο να πουληθεί ένα κομμάτι λιγότερο σε ένα κατάστημα και να είναι sold out από το να πωληθεί ένα κομμάτι επιπλέον κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.

vetements (12)

Τελικά το να είσαι επιλεκτικός είναι τόσο σημαντικό για τη ανάπτυξη του οίκου; Η απάντηση είναι ναι. Σύμφωνα με τον Guram Gvasalia, είναι ιδιαίτερα σημαντικό από τη στιγμή που υπάρχει ανάπτυξη, να επιβραδύνεις τη διαδικασία, ώστε να παραμείνεις σε ένα συγκεκριμένο ποιοτικό επίπεδο. “Βάζουμε ανώτατο όριο στις παραγγελίες των κομματιών”

Για παράδειγμα, τα καταστήματα δεν μπορούν να αγοράσουν περισσότερα από δέκα ζευγάρια τζιν και ιταλικά καταστήματα δεν επιτρέπεται να αγοράσουν περισσότερα από τέσσερα jersey κομμάτια ανά σύνολο.“Τον Νοέμβριο, τα καταστήματα Barney’s μας ρώτησαν ποια είναι η ελάχιστη ποσότητα για παραγγελία. Τους απάντησα : δεν υπάρχει ελάχιστη, αλλά ένα ανώτατο όριο. Και είπαν ότι κανείς δεν μιλάει ποτέ για αυτό”

Σίγουρα δεν πρόκειται για οικονομικά ρούχα, υπάρχουν όμως πολλοί λόγοι που κάνουν το brand  τόσο ακριβό. Καταρχάς ο οίκος συνεργάζεται με καταπληκτικά εργοστάσια, τα οποία προφανώς δεν είναι φτηνά. Μετά έρχεται το ύφασμα. Για παράδειγμα, για τα hoodies που δημιουργεί ο Demna, χρησιμοποιεί βαμβάκι molton, το οποίο είναι πολύ βαρύ.

Είναι περίπου 480 γραμμάρια σε σύγκριση με το συνηθισμένο, το οποίο είναι μόλις 240. Έτσι η τιμή του είναι διπλάσια από αυτή του συνηθισμένου. Η ποιότητα είναι πολύ σημαντική.  Είναι πολύ καλύτερο για τους καταναλωτές να μπορούν να αγοράσουν ένα κομμάτι και να το ευχαριστηθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα, παρά να ξοδεύουν χρήματα για ρούχα που μετά από λίγο καιρό θα είναι άχρηστα.

“Η όλη ιδέα είναι να περιορίσουμε την παραγωγή, να  έχουμε λιγότερα κομμάτια και να διασφαλίσουμε ότι οι άνθρωποι που αγοράζουν αυτά τα κομμάτια μπορούν να τα ευχαριστηθούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Απομακρυνόμαστε από την ιδέα του fast fashion και υιοθετούμε αυτή της slow fashion”.

vetements (1)

vetements (2)

vetements (3)

Vetements RTW Fall 2016

Vetements RTW Fall 2016

Vetements RTW Fall 2016

 

by Μαριέττα Κοντοστάνου

ff

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close