Οι 10 καλυτερες διαφημισεις μοδας απο σκηνοθετες του Hollywood

Έχουμε δει πολλές φορές συνεργασίες μεταξύ διαφορετικών καλλιτεχνικών κατευθύνσεων, και συνήθως τα αποτελέσματα είναι συγκλονιστικά. Έτσι λοιπόν, όταν διάσημοι σκηνοθέτες του Hollywood αποφασίζουν να συνεργαστούν με οίκους μόδας για τις διαφημιστικές τους καμπάνιες, δεν αναμένουμε τίποτα λιγότερο, παρά μόνο την τελειότητα.

Ο σκηνοθέτης μπορεί να αφεθεί και να πλέξει ένα εγκώμιο λίγων λεπτών προς τη μόδα, εσωκλείοντας στη διαφήμιση όχι μόνο την αισθητική του εκάστοτε οίκου, αλλά και τις δικές του τεχνικές που τον κάνουν τόσο ξεχωριστό.

Sofia Coppola for Marni x H&M

Ήρεμη, χαλαρωτική, ρομαντική. Η Sofia Coppola -ευρέως γνωστή λόγω της ταινίας Lost in Translation- σκιαγραφεί ένα κλιπ γυρισμένο στο εξωτικό Μαρόκο, με καλοκαιρινούς χρωματικούς τόνους βασισμένους σε κίτρινες και πορτοκαλί αποχρώσεις, που σε βάζουν σε ένα πολύ όμορφο mood.

Martin Scorsese for Chanel

Δύσκολα μπορείς να φανταστείς έναν τόσο αντισυμβατικό σκηνοθέτη να συνεργάζεται με έναν τόσο κλασικό οίκο. Τότε είναι που ξέρεις ότι θα δεις κάτι συναρπαστικό. Γρήγοροι ρυθμοί, ερωτισμός, glamour, φώτα, εναλλασσόμενες εικόνες -και λίγο Rock N’ Roll- είναι εύκολο να εντοπίσει κανείς την αυθεντικότητα του Scorsese.

Wes Anderson for Prada

Εάν το έβλεπες στην τηλεόραση θα νόμιζες ότι πρόκειται για ταινία -οχτώ λεπτά διαφήμιση θα μπέρδευε πολλούς. Εάν πάλι έβλεπες το κοστούμι -μια ολόσωμη κίτρινη στολή- θα νόμιζες ότι το σκηνοθέτησε ο Tarantino. Σύντομα όμως μπορείς να διακρίνεις τις τεχνικές του Wes Anderson (βλ. Grand Budapest Hotel) με τους ζωηρούς διαλόγους, τις παστέλ αποχρώσεις και τα ταχύρυθμα πλάνα.

Michael Bay for Victoria’s Secret

Τα μοντέλα της Victoria’s Secret είναι εκρηκτικά. Στην κυριολεξία. Εκρήξεις, φωτιές, μηχανές, ελικόπτερα, τσίρκο, τα πάντα θα δεις σε αυτή τη διαφήμιση. Λογικό, εάν σκεφτείς ότι την δημιούργησε ο σκηνοθέτης των Transformers, Michael Bay, που έδωσε μια σκληρή ενέργεια στην καμπάνια.

Guy Ritchie for Dior

Μια ταινία μικρού μήκους, γεμάτη αισθησιασμό, τον Jude Law πιο εντυπωσιακό από ποτέ, και μια καθηλωτική τηλεφωνική συνομιλία. Μαθήματα sex appeal από τον Guy Ritchie.

Baz Luhrmann for Chanel

Πιθανώς η πιο αξιομνημόνευτη διαφήμιση -σίγουρα η πιο ακριβή παραγωγή. Ο Baz Luhrmann -σκηνοθέτης του Moulin Rouge και The Great Gatsby- συναρμολόγησε ένα ολόκληρο love story βασισμένο πάνω στη μούσα του Nicole Kidman, ένα πρόσωπο τόσο σικ που ταιριάζει απόλυτα στην αισθητική του οίκου Chanel. Μεγαλοπρεπή φορέματα, συναρπαστικά πλάνα και ένα μελοδραματικό voiceover που συγκίνησε πολλούς.

Spike Jonze for GAP

Μια διαφήμιση άκρως αντιθετική της φράσης “το αφεντικό τρελάθηκε”. Παρακολουθούμε τους πελάτες ενός καταστήματος να διαλύουν κυριολεκτικά τα πάντα, μηχανές και αυτοκίνητα να διαπερνούν τα τζάμια, χωρίς να σου έχει δοθεί ακόμα το νόημα της διαφήμισης. Στο τέλος ένα απλό μήνυμα σου εξηγεί ότι πρόκειται για την ανανέωση και αναδιαμόρφωση της GAP. Ο Spike Jonze (βλ. Her) το απέδωσε με χιούμορ και ευρηματικότητα.

David Lynch for Gucci

Όταν ακούς το όνομα David Lynch ένα πράγμα σου έρχεται στο μυαλό: Σουρεαλισμός. Εικόνες ασύνδετες, που ακόμη και ο ίδιος δεν είναι σίγουρος για το μήνυμα που μεταφέρουν, highways -γιατί όλοι ξέρουμε την αγάπη του γι’ αυτές βλ. Lost Highway, Mullholand Drive- και γενικά αφαιρετικά νοήματα που σε κάνουν να νιώθεις άβολα ως και μειονεκτικά απέναντι στην ιδιοφυΐα του. Όλα αυτά θα τα δεις και στη διαφήμιση που σκηνοθέτησε για τον οίκο Gucci, ακούγοντας και χορεύοντας Blondie.

Darren Aronofsky for Yves Saint Laurent

Οι συστάσεις δεν χρειάζονται -Requiem for a Dream, The Fountain, Black Swan. Στις περισσότερες ταινίες του παίζει με το υπαρξιακό και το πνευματικό. Όταν όμως σε κάνει να αμφισβητείς αυτές τις δύο έννοιες μέσα σε μόλις δύο λεπτά, τότε ξέρεις ότι έχεις δει κάτι μοναδικό. Κόκκινος φωτισμός, γρήγορος παλμός, και ένα άρωμα που σε κάνει ριψοκίνδυνο.

Michel Gondry for Levi’s

Ο σκηνοθέτης του Eternal Sunshine of the Spotless Mind, ξέρει πολύ καλά να χειρίζεται το ονειρώδες. Μια vintage, ασπρόμαυρη διαφήμιση, με σεξουαλικότητα αλλά και υποκρύπτων χιούμορ. Παρατηρώντας ότι ο πρωταγωνιστής είναι το μόνο άτομο που φοράει τζιν, και είναι ο μοναδικός που διαχέεται από σεξουαλικότητα, είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πιο είναι το μήνυμα που θέλει να προωθήσει το brand για την εικόνα του.

" Venetia Kamara : ."

This website uses cookies.