Δεν είναι η πρώτη φορά που κάποιος σχεδιαστής ή καλλιτέχνης, κατηγορεί την εταιρεία Zara, μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές εταιρείες ένδυσης, για κλοπή σχεδίων. Αυτή τη φορά πέτρα του σκανδάλου, αποτελούν τα σχέδια ενός νεαρού καλλιτέχνη από τη Κολωνία, για μία τσάντα χειρός, η οποία έκανε την εμφάνισή της στα καταστήματα Zara, χωρίς φυσικά ο ίδιος να ενημερωθεί ποτέ για την χρήση τους..
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου, ο 24χρονος, Μπόρις Σμιτζ δήλωσε ότι μπορεί να μην το μάθαινε ποτέ, αν δεν ήταν παρατηρητική μία ακόλουθός του στο Instagram.
«Μάλλον δεν θα το μάθαινα ποτέ, αν μία από τις ακολούθους μου στο Instagram που εργάζεται στο Zara στην Πράγα δεν ανακάλυπτε την τσάντα», αναφέρει ο 24χρονος.
Η γυναίκα τού έστειλε μια φωτογραφία της τσάντας και ρώτησε, «Δεν είναι τα έργα σου;».Ο Σμιτζ άρχισε να «ψάχνει σαν τρελός». Στην τσάντα, την οποία η εταιρεία διέθετε σε μπλε και κόκκινο χρώμα και σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, ήταν τρία από τα πορτρέτα του, αλλά και άλλα ενός Τούρκου και ενός Γάλλου εικονογράφου.
Τα έργα δεν ήταν από τα πρόσφατα του Μπόρις Σμιτζ, ο οποίος διδάσκει ως αναπληρωτής καθηγητής σε γυμνάσιο.
«Κάποιος έπρεπε να πάει πολύ πίσω στο blog μου για να βρει τις εικόνες» ανέφερε. Ο Σμιτζ έγραψε επιστολή στο Zara και ζήτησε εξηγήσεις. Μία μέρα αργότερα, οι τσάντες δεν υπήρχαν στο διαδίκτυο εξήγησε και προσθέτει ότι δεν έχει λάβει ακόμη απάντηση.
Εκπρόσωπος του ομίλου δήλωσε στο RP online. «Η ομάδα μας έχει 700 σχεδιαστές που είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι να δημιουργούν μόδα για τα οκτώ μας εμπορικά σήματα. Οι αξιώσεις τρίτων σχετικά με τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας λαμβάνονται πολύ σοβαρά υπόψη. Ο Μπορίς Σμιτζ προειδοποίησε ότι τα σχέδιά του ήταν σε δύο τσάντες. Ξεκινήσαμε αμέσως έρευνα για την υπόθεση και αφαιρέσαμε τις τσάντες ως προληπτικό μέτρο. Θέλουμε να διαλευκανθεί η υπόθεση το συντομότερο δυνατό».
Ο νεαρός καλλιτέχνης ωστόσο, μέσω του δικηγόρου του ζητά αποζημίωση από την εταιρεία.
«Εικάζω ότι η ομάδα του Zara ανέτρεξε στο Tumblr για έμπνευση και πήραν ό,τι τους άρεσε» δήλωσε ο Σμιτζ στο The Fashion Law που δημοσιεύει αναλύσεις για τη νομοθεσία της μόδας. «Αυτό δεν είναι σωστό, πρέπει να ζητούν άδεια, να αποζημιώνουν και να αναγνωρίζουν την αξία των δημιουργών», ανέφερε.