Όταν ο Peter Morgan, δημιουργός της τηλεοπτικής σειράς The Crown, αποφάσισε να μιλήσει με το δικό του καλλιτεχνικό τρόπο για την βρετανική βασιλική οικογένεια, το αποτέλεσμα ήταν να μαγέψει κοινό και κριτικούς. Η πρώτη σεζόν της σειράς The Crown, προβλήθηκε από το αμερικανικό δίκτυο Netflix, αποτελείται από 10 επεισόδια της μιας ώρας, τα οποία και κυκλοφόρησαν στις 4 Νοεμβρίου 2016. Πρόκειται για την βιογραφική ιστορία της Βασίλισσας Ελισάβετ Β’ και τα πρώτα χρόνια της βασιλείας της. Πιο συγκεκριμένα, η σειρά ακολουθεί τη ζωή της Βασίλισσας από το γάμο της το 1947 μέχρι σήμερα.
Βασισμένη σε αληθινά γεγονότα, η σειρά έχει ήδη πάρει το πράσινο φως για την επόμενη σεζόν. Το cast, το καλό-διατυπωμένο σενάριο αλλά και η λεπτή προσέγγιση από τους σκηνοθέτες και τους σεναριογράφους στην βιογραφία της Βασίλισσας Ελισάβετ, έχει κάνει ήδη τη σειρά να ξεχωρίσει. Αξίζει όμως, να αναφερθούμε και στα σημεία εκείνα της πρώτης σεζόν της σειράς που έκλεψαν τις εντυπώσεις και κέρδισαν την προσοχή μας…
Το να πρωταγωνιστείς σε σειρά όπου το πιο σημαντικό αξεσουάρ που χρειάζεσαι είναι το βασιλικό στέμμα, δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στο κόσμο. Η κατασκευή του στέμματος αλλά και η συγχώνευση μετάλλων με πολύτιμους λίθους καθιστά αρκετά βαριά την εφαρμογή του με αποτέλεσμα να μην διευκολύνει ιδιαίτερα τους ηθοποιούς στα γυρίσματα.
Πιο συγκεκριμένα, το στέμμα το οποίο φοράει η Βασίλισσα Ελισάβετ II, το λεγόμενο Imperial State Crown, ζυγίζει περίπου 3 κιλά, γεγονός που ανάγκασε τη Βασίλισσα, να το προβάρει πριν την τελετή στέψης της. Η Claire Foy ως βασίλισσα Ελισάβετ στην σειρά, υπογραμμίζει τη δυσκολία του ρόλου που ενσαρκώνει. Πέρα όμως από την οποιαδήποτε δυσκολία, η ενδυματολόγος της σειράς Michele Clapton, προχωρά πολύ προσεκτικά στην επιλογή και τη δημιουργία των κουστουμιών, ενώ η ίδια μοιράζεται τις απίστευτες ιστορίες της πίσω από τις πιο εντυπωσιακές εμφανίσεις της Βασίλισσας.
Η νυφική τιάρα
Σύμφωνα με το βασιλικό Πρωτόκολλο, τιάρα συνηθίζεται να φοράνε μόνο οι παντρεμένες κυρίες. Στην περίπτωση της, τότε πριγκίπισσας, Ελισάβετ, ήταν η πρώτη φορά που φόραγε μια τιάρα σαν κι αυτή. Επέλεξε παρόλα αυτά, να φορέσει την τιάρα η οποία αποτελεί κληρονομία της γιαγιά της Queen Mary και χρονολογείται περίπου στο 1830. Αξιοσημείωτο παραμένει το γεγονός, ότι στην προσπάθεια του κομμωτή να φτιάξει τα μαλλιά της Βασίλισσας μαζί με το πέπλο, το πλαίσιο των πολύτιμων λίθων της τιάρας έσπασε. Με τον χρόνο να μετράει εναντίον τους, χρειαζόντουσαν δραστικά μέτρα. Αλλά χάρις την κατανόηση της Βασίλισσας και την άμεση επισκευή της στο εργαστήριο Garrard, η διόρθωση πέτυχε αφήνοντας μόνο ένα μικρό κενό ανάμεσα στα χωρίσματα των πολύτιμων λίθων.
Το νυφικό φόρεμα
Για τα γυρίσματα του βασιλικού γάμου, χρειάστηκε αρκετός χρόνος και κόπος ούτως ώστε όλα να φαίνονται ακριβή και αντιπροσωπευτικά του μεγάλου γεγονότος. Χρειάστηκαν περίπου έξι έως οκτώ εβδομάδες, με αδιάλειπτη δουλειά με σκοπό τη δημιουργία του νυφικού της Βασίλισσας Ελισάβετ. Πιο συγκεκριμένα η ομάδα που είχε αναλάβει το δύσκολο έργο της ραφής του νυφικού φορέματος αποτελούταν από 8 άτομα, τα οποία και δημιούργησαν από τη φούστα μέχρι το ντεκολτέ, την τέλεια απομίμηση του φορέματος. Η ενδυματολόγος της σειράς, τόνισε τη δυσκολία του έργου καθώς κι τις δύσκολες επιλογές που έπρεπε να παρθούν για την κοπή του νυφικού.
Το γνήσιο, ωστόσο, νυφικό της Βασίλισσας Ελισάβετ σχεδιάστηκε από τον Norman Hartnell με σχέδια τα οποία είχαν εγκριθεί τρεις μήνες πριν από το γάμο. Το φόρεμα ήταν φτιαγμένο από μετάξι και έφερε μοτίβα λουλουδιών όπως γιασεμί, λιλά, λευκό τριαντάφυλλο, και άλλα άνθη, εμπνευσμένα από τη ζωγραφική του Μποτιτσέλι. Στον απόηχο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η Clapton σημειώνει ότι οι μεταξοσκώληκες που χρησιμοποιούνταν για την κατασκευή του μεταξιού είχαν μεταφερθεί από την Κίνα, ενώ η ουρά του νυφικού εμφανίζεται ως συμβολική έννοια της αναγέννησης και ανάπτυξης μετά τον πόλεμο.
Το φόρεμα της στέψης
Μπορεί το φόρεμα να μην ήταν η ακριβής απομίμηση του φορέματος που είχε φορέσει η Βασίλισσα στην στέψη της, παρόλα αυτά κατάφερε να κλέψει τις εντυπώσεις.
Το πρωτότυπο φόρεμα σχεδιασμένο από τον Norman Hartnell, έφερε λευκά μεταξωτά σατέν κεντήματα με τα εμβλήματα του Ηνωμένου Βασιλείου και της Κοινοπολιτείας. Τους ώμους της Βασίλισσας κάλυπτε ένας μανδύας σε μωβ απόχρωση. Για τη σχεδίαση των μοτίβων πάνω στο φόρεμα, όπως σιτάρι και κλαδιά ελιάς, χρειάστηκαν 3.500 ώρες και μία ομάδα από σχεδιαστές και ράφτες από τη Βασιλική Σχολή Σχεδιασμού. Η συμβολή της Clapton και η ομάδα της υπήρξε καθοριστική, καθώς για να επιταχύνουν την πιο πιστή απόδοση του φορέματος, τύπωσαν οι ίδιοι κάποια από τα μοτίβα του πρωτότυπου σχεδίου.
Το Σκήπτρο του Ηγεμόνα και το Imperial State Crown
Δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στο σκήπτρο του ηγεμόνα. Το 400 χρόνων επιβλητικό σκήπτρο, με το διαμάντι στην κορυφή του, ονομάζεται Cullinan I ή αλλιώς το διαμάντι της Αφρικής. Το 530 καρατίων διαμάντι, τοποθετήθηκε σε ένα σκήπτρο σε μια διαδικασία που διήρκεσε πάνω από 8 μήνες. Το σκήπτρο ήταν δώρο από την κυβέρνηση Τράνσβααλ προς τη Βρετανία ως ένδειξη ευγενούς χειρονομίας, μετά την λήξη των Πολέμων των Μπόερς, στη Νότια Αφρική.
Το Imperial State Crown ανακατασκευάστηκε από τον Garrard για τη στέψη της Βασίλισσας Ελισάβετ το 1953, προσαρμόζοντάς το στις αναλογίες της, μειώνοντας τις κάμαρες του στέμματος. Συνολικά, το Imperial State Crown έχει 2.868 διαμάντια σε ασημένια κάθετα στηρίγματα, 17 ζαφείρια, 11 σμαράγδια και 269 μαργαριτάρια.
Το μαύρο φόρεμα του Πένθους
Όπως απεικονίζεται στη σειρά, Πριγκίπισσα Ελισάβετ, μαθαίνει την είδηση του θανάτου του πατέρα της, ενώ η ίδια βρίσκεται σε μια περιοδεία της στην Κοινοπολιτεία και συγκεκριμένα στην Κένυα. Η ενδυματολόγος της σειράς, θέλησε να αναδείξει τη θλίψη της Βασίλισσας μέσα από ένα απλό μαύρο καλοκαιρινό φόρεμα, συνδυάζοντάς το με ένα ελαφρύ παλτό και ένα ψάθινο καπέλο. Μετά την προσγείωση όμως του αεροπλάνου που μετέφερε την επόμενη Βασίλισσα της Μεγάλης Βρετανίας, η ίδια παρουσιάστηκε με ένα δεύτερο σύνολο υποδηλώνοντας τη συνέχεια του πένθους της, με ένα πιο επίσημο τρόπο…
Το βασιλικό φόρεμα
Το φόρεμα αυτό υποδηλώνει την βασιλική κυριαρχία της Βασίλισσας Ελισάβετ, λίγο πριν στεφθεί Βασίλισσα. Με ζωντανή επιλογή χρωμάτων και την κολακευτική γραμμή του είναι δύσκολο να μην ενταχθεί στα ωραιότερα φορέματα του πρώτου κύκλου της σειράς.
by Andrianna Zachari