Αν και σε πολλές κατηγορίες τα δύο brands στέκονται σε “αντίπαλα” στρατόπεδα, adidas και Nike, φαίνεται τουλάχιστον πως στοχεύουν σ’ ένα κοινό σημείο. Τα αγαπημένα sportswear και sneaker brands παρουσίασαν πρόσφατα δύο νέες ισχυρές διαφημίσεις, έχοντας ως κύριο σκοπό τους να διαδώσουν και να γνωστοποιήσουν στον κόσμο, ένα διαφορετικό, χωρίς αποκλεισμούς, όραμα για την κοινωνία, σε μια εποχή που οι απομονωτικές ιδεολογίες έχουν αυξηθεί κατά πολύ σε Η.Π.Α. και Ευρώπη.
Κατά τη διάρκεια των βραβείων Grammy στις 12 Φεβρουαρίου, το γερμανικό brand αθλητικών adidas έκανε πάταγο με τη νέα διαφημιστική καμπάνια με τίτλο “ORIGINAL is never finished”, που έκανε την πρώτη επίσημη εμφάνιση στις 18 Ιανουαρίου και παρόλο που δεν φαίνεται να φέρει πολιτικό χαρακτήρα, προσφέρει ένα όμορφο και δυνατό μήνυμα ενότητας. Μέσα από ένα ποικιλόμορφο καστ, Kareem Abdul Jabar, Stormzy και Dev Hyner (a.k.a Blood Orange), είναι κάποια από τα πρόσωπα που πρωταγωνιστούν στην δυνατή αυτή καμπάνια, κάνοντας ξεκάθαρη τη θέση του brand για το όραμα μιας πιο πλουραλιστικής κοινωνίας.
Από την άλλη μεριά ωστόσο, η αμερικάνικη Nike παρουσιάζει και τη δική της στάση, μέσα από την νέα της καμπάνια με τίτλο “Equality”. Το διάσημο αθλητικό brand, με μια οπτικοακουστική δήλωση, έκανε λόγο για την ακλόνητη δέσμευση ως προς την διαφορετικότητα και την κοινωνική ένταξη, θέτοντας το θέμα πως αν μπορούμε να κρίνουμε ισότιμα τους αθλητές στον αγωνιστικό χώρο, ανεξάρτητα από την εμφάνισή τους ή τις προσωπικές τους πεποιθήσεις, το ίδιο θα έπρεπε να συμβαίνει και στην υπόλοιπη καθημερινότητα μας με τους άλλους ανθρώπους. Lebron James, Serena Williams, Alicia Keys και πολλοί άλλοι πρωταγωνιστούν σε μια καταπληκτική καμπάνια, που αποτελεί μέρος των δραστηριοτήτων της Nike γύρω από το Black History Month, με την μεγάλη εταιρεία αθλητικών να πρόκειται να προσφέρει 5 εκατομμύρια δολάρια μέσα στο 2017, σε διάφορους οργανισμούς των Η.Π.Α. που προωθούν την ισότητα, συμπεριλαμβανομένων των Mentor και PeacePlayers.
Οι δυο διαφημίσεις καθιστούν σαφή τη θέση την οποία υποστηρίζουν οι δυο μεγάλες εταιρίες απέναντι στις κοινωνικές διακρίσεις και γνωστοποιούν πως είναι υπέρμαχοι του οράματος μιας φυλετικά διαφοροποιημένης και πλουραλιστικής κοινωνίας, ίσων ευκαιριών.
*Be part of us and spread the unity*
by Neni K.