Μοντέλα με τατουάζ, παραπανίσια κιλά, στραβές μύτες, πεταχτά αυτιά, μεγάλο πηγούνι, μακρύ λαιμό. Και χωρίς τέλειες αναλογίες. Καλώς ήρθατε στο Ugly Models, ένα πρακτορείο μοντέλων διαφορετικό από τα άλλα, στο Λονδίνο.
Η Εβδομάδα Μόδας στη βρετανική πρωτεύουσα έχει ξεκινήσει και ανάμεσα στις στρατιές μοντέλων που θα παρελάσουν στην πασαρέλα θα προέρχονται από το πρακτορείο αυτό. Οι εβδομάδες μόδας, με τα νεαρά σκελετωμένα ή αρσενικοθήλυκα μοντέλα, όντως δεν είναι η ειδικότητά του. Σε αυτό το πρακτορείο, τα μοντέλα είναι ο εαυτός τους. Και παρότι η επωνυμία του δηλώνει «άσχημα μοντέλα», το πρακτορείο προσφέρει πολύ περισσότερα.
«Είναι ένα πρακτορείο για μοντέλα που έχουν τη δική τους προσωπικότητα», συνοψίζει ο διευθυντής του Μαρκ Φρεντς. «Υπάρχουν παχουλά, λεπτά, ψηλά, κοντά. Είναι ένας ύμνος στην ποικιλομορφία», υπογραμμίζει ο 50αρης γενειοφόρος Φρεντς που επικαλείται τον Ζεράρ Ντεπαρντιέ ως παράδειγμα. «Δεν είναι ο ωραιότερος άνδρας που μου έρχεται στο μυαλό αλλά, όταν τον κοιτάζετε, αυτός είναι τόσο διαφορετικός, τόσο ήρεμος που γίνεται σέξι».
Το άσχημο είναι όμορφο
Το πρακτορείο ιδρύθηκε πριν από μισό αιώνα και διαθέτει έναν υπαίθριο χώρο στα γραφεία του στο δυτικό Λονδίνο. Καναπές μπαρόκ, υπολογιστές, τοίχοι γεμάτοι με φωτογραφίες μοντέλων, ένα πορτρέτο του Ντέιβιντ Μπάουι και η επιγραφή: «Η ατέλεια είναι ομορφιά, η τρέλα είναι μεγαλοφυΐα».
Όπως κάθε πρακτορείο, το Ugly διαχειρίζεται την καριέρα των μοντέλων και τα φέρνει σε επαφή με πελάτες κάθε είδους: την Burberry, τη Mercedes, την Jack Daniel’s. Σήμερα, διοργανώνει casting για να συμπληρώσει τον κατάλογό του. Οι υποψήφιοι απέχουν μακράν από τις προδιαγραφές που επικρατούν στη μόδα.
Αναζητώντας οτιδήποτε ξεφεύγει από το συνηθισμένο, το πρακτορείο ξεκαθαρίζει ότι δεν χρησιμοποιεί κυνικά τις ιδιαιτερότητες των μοντέλων του. Το αντίθετο. «Μερικές φορές, μας τηλεφωνούν για να ζητήσουν κοντούς που παίζουν μπουνιές», δηλώνει η Λουλού Πάλμερ, αρμόδια για την επιλογή των νέων μοντέλων. «Αυτό δεν το κάνουμε. Δεν είμαστε εδω για να εκμεταλλευόμαστε τον κόσμο».
Κυνηγώντας νέα ταλέντα, το προσωπικό παραδέχεται ότι η επωνυμία του πρακτορείου μπορεί ενίοτε να προκαλεί επιφυλάξεις. «Έχω συναντήσει τόσους ανθρώπους που μου λένε: “Δεν θα μου ζητήσεις στο κάτω κάτω να είμαι και μοντέλο…», διηγείται ο Μαρκ. Ωστόσο, όταν συνειδητοποιούν τον πραγματικό χαρακτήρα του πρακτορείου και τις ευκαιρίες που προσφέρει, «τότε θέλουν να συμμετέχουν σε αυτό».